Vele opdrachtgevers zijn je voorgegaan met het organiseren van succesvolle evenementen in de Amsterdome. Benieuwd hoe zij deze unieke locatie hebben ervaren? Zij vertellen je graag meer over hun evenement in Nederlands eerste circulaire evenementenlocatie. Onder andere Rijksoverheid, Gemeente Amsterdam en Wehkamp werden verwelkomd voor diverse bedrijfsevenementen als een congres, awardshow, sitting dinner en productpresentatie.

Allereerst aan het woord, Lianne Vroom van Emerce. Zij organiseerde de Website van het Jaar Verkiezing in de Amsterdome. Een spectaculaire awarduitreiking met ruim 400 bezoekers, waar gasten aan ronde tafels konden genieten van een smaakvol diner.

Als je de Amsterdome zou moeten omschrijven in één woord?
'Iconisch!'

Waarom kozen jullie voor de Amsterdome?
'Voor onze activiteiten zijn we enigszins gebonden aan Amsterdam en voor dit speciale diner zocht ik naar een bijzondere en unieke evenementenlocatie. Met een gastenaantal van ruim 400 personen is de keuze niet heel erg ruim. Amsterdome is een mooi gevormd, nieuw en iconisch gebouw dat volledig in lijn ligt met onze wensen en duurzaamheidvisie. Het verhaal achter de iconische koepel spreekt enorm aan en dat we ons evenement mochten organiseren in Nederlands eerste circulaire evenementenlocatie  'Hoe er is omgegaan met de vormgeving en inrichting van deze locatie is echt geweldig, de locatie ademt circulairiteit', vertelt een enthousiaste Liane Vroom, Eventmanager bij Emerce.

Hoe hebben jullie het evenement ervaren?
'Onze gasten vonden deze locatie bijzonder verrassend en hebben genoten van heerlijk eten. Iedereen was heel enthousiast en de sfeer was zeer positief. Amsterdome heeft goede mensen in huis om evenementen in goede banen te leiden. Ook de onderlinge samenwerking verliep erg goed en iedereen heeft heerlijk van het diner en de uitreiking kunnen genieten.'

Voor internetwarenhuis Wehkamp organiseerde Els de Jonge van De Jonge Events te Deventer een exclusieve leveranciersavond in het thema 'Samen winnen in E-commerce'. 100 gasten vanuit verschillende merken en leveranciers waarmee Wehkamp samenwerkt zijn getrakteerd op een avond vol muziek, interactie, entertainment en een exclusief diner.

Doel van het evenement
'Dit event had als doel om alle leveranciers een sneak preview te geven in de strategische plannen van Wehkamp. Door het thema 'Samen winnen in E-commerce' werd duidelijk gemaakt wat Wehkamp te bieden te heeft op het gebied van strategische samenwerkingspartners.'

Waarom in de Amsterdome?
'Wehkamp loopt voorop in de markt en heeft een vernieuwend en innovatief karakter. De Amsterdome paste daar perfect bij, door wat zij willen laten zien en uitdragen.'

Meest prikkelende aspect?
'Het imponerende dak met al haar panelen is echt verbluffend, net een puzzel. Daarnaast is de inrichting mooi en circulair. Dit gedachtegoed is overal in doorgevoerd en ik heb respect voor het feit dat alle 'puntjes op de i' staan.'

Zijn er ook learnings?
'De avond is perfect en geheel naar wens verlopen. Enige punt van advies dat ik wil geven is dat er voorafgaand meer begeleiding voor het gebruik van de aanwezige techniek mag zijn. Er is een super geavanceerd AV systeem beschikbaar waarover gebruikers nauwkeurig zouden moeten worden voorgelicht. De mogelijkheden van dit systeem zijn echt eindeloos.'

Hoe was de algemene ervaring?
'Deze exclusieve groep gasten was heel erg onder de indruk van de sfeer in de Amsterdome. Vooral de geweldige koepel en de ruime, open entree zijn overweldigend. Ondanks het relatief intieme gezelschap is de Amsterdome zeker niet te groot en hebben we een intieme setting in het auditorium weten te creëren. Heel gaaf dat ook dit mogelijk is! Voor mij als organisator van deze avond voelde het als thuiskomen. Iedereen die werkzaam is in het Amsterdome ken ik persoonlijk wat de samenwerking een stuk eenvoudiger maakt. De gehele locatie stond tot onze beschikking en is perfect gebleken voor deze groep genodigden. Het evenement kreeg in zijn geheel een enorm hoge waardering voor setting, locatie, eten en programma inhoud.'

Amsterdome in één woord?
'Wauw!'

 

Tessy Miltenburg, Partner bij Pino Communicatie, Evenementen & Congressen te Utrecht en Den Haag organiseerde in opdracht van de Rijksoverheid de Luchtvaartdag in de splinternieuwe Amsterdome.

Wat houdt de luchtvaartdag precies in?
'Aan de hand van een zeer divers workshopprogramma in verschillende actuele thema's en veel ruimte voor persoonlijke gesprekken zijn ORS, de organisatie voor Bewoners rond Schiphol, het Ministerie van Infrastructuur & Waterstaat en andere belanghebbenden met elkaar in gesprek gegaan over actuele luchtvaartthema's.'

Waarom hebben jullie voor deze locatie gekozen?
'De Amsterdome is centraal gelegen in de Schiphol regio. De circulariteit van deze locatie en de overzichtelijkheid qua indeling maken deze locatie voor ons uitermate geschikt. De mooiste ruimte is de bovenzaal tegen het iconische dak. Amsterdome is groot qua capaciteit en toch voelt het geheel als een intieme ruimte waar je elkaar makkelijk kunt ontmoeten. Daarnaast is het natuurlijk heel gaaf dat dit het voormalige luchtvaartmuseum is geweest.'

Hoe zou je Amsterdome omschrijven?
'Iconisch, modern, circulair & overzichtelijk.'

Zijn er ook verbeterpunten?
'Er zijn puntjes voor verbetering besproken zoals de mooie maar niet zo praktische registratiebalies. Ook de parkeercapaciteit is een uitdaging bij grote evenementen hoewel hiervoor inmiddels meerdere mogelijkheden zijn toegevoegd.'

Wie mogen wij als volgende verwelkomen?

Neem contact op!