Vele volgers en belangstellenden hebben vol verwachting uitgekeken naar de oplevering van Nederlands eerste circulaire evenementenlocatie. Op 30 november 2018 was het dan zover, de Grand Opening van de Amsterdome. De eerste gebruikers van de iconische koepel en hun uiteenlopende evenementen leveren een prachtige samenvatting op van de eerste maanden in de Amsterdome. Onder andere Rijksoverheid, Gemeente Amsterdam en Wehkamp werden verwelkomd voor diverse bedrijfsevenementen als een congres, awardshow, sitting dinner en productpresentatie.

De primeur was voor Emerce met de Website van het Jaar Verkiezing. Nog voor de officiële opening heeft plaatsgevonden houden zij, als allereerste gebruiker, de Website van het Jaar Verkiezing in de nét opgeleverde Amsterdome. Op donderdag 22 november 2018 genieten 380 gasten, voorafgaand aan de awarduitreiking, aan ronde tafels van een smaakvol diner in de herbouwde iconische koepel.

Amsterdome in één woord?
'Iconisch!'

Waarom kozen zij voor de Amsterdome?
'Voor onze activiteiten zijn we enigszins gebonden aan Amsterdam en voor dit speciale diner zoek ik naar een bijzondere, nieuwe locatie. Met een gastenaantal van 400 personen is de keuze niet heel erg ruim. Amsterdome is een mooi gevormd, nieuw en iconisch gebouw dat volledig strookt met onze wensen en duurzaamheidvisie. Het verhaal achter de koepel spreekt aan en dat we de allereerste gebruikers zijn geweest vind ik heel bijzonder. De koepel was helemaal af en hoe er is omgegaan met de vormgeving en inrichting is echt geweldig', vertelt een enthousiaste Liane Vroom, Eventmanager bij Emerce.

Hoe is het evenement beleefd?
'Onze gasten vonden deze locatie bijzonder verrassend en hebben heerlijk gegeten. Iedereen was heel enthousiast en de sfeer was positief. Amsterdome heeft goede mensen in huis om evenementen in goede banen te leiden. De onderlinge samenwerking verliep erg goed en iedereen heeft heerlijk van het diner en de uitreiking kunnen genieten.'

Voor internetwarenhuis Wehkamp organiseerde Els de Jonge van De Jonge Events te Deventer een exclusieve leveranciersavond in het thema 'Samen winnen in E-commerce'. De 100 gasten vanuit verschillende merken en leveranciers waarmee Wehkamp samenwerkt zijn getrakteerd op een avond vol muziek, interactie, entertainment en een exclusief diner.

Sneak preview
'Dit event heeft als doel om alle leveranciers een sneak preview te geven in de strategische plannen van Wehkamp. Door het thema 'Samen winnen in E-commerce' wordt duidelijk gemaakt wat Wehkamp te bieden te heeft aan strategische samenwerkingspartners.'

Waarom de Amsterdome?
'Wehkamp loopt voorop in de markt en heeft een vernieuwend en innovatief karakter. De recent geopende Amsterdome representeert perfect wat zij willen laten zien en uitdragen.'

Meest prikkelende aspect?
'Het imponerende dak is het echt verbluffend. Daarnaast is de inrichting mooi en circulair. Dit gedachtegoed is overal in doorgevoerd en ik heb respect voor het feit dat alle 'puntjes op de i' staan.'

Zijn er ook learnings?
'De avond is perfect en geheel naar wens verlopen. Enige punt van advies dat ik wil geven is dat er voorafgaand meer begeleiding voor het gebruik van de aanwezige techniek mag zijn. Er is een super geavanceerd AV systeem beschikbaar waarover gebruikers nauwkeurig zouden moeten worden voorgelicht. De mogelijkheden van dit systeem zijn echt eindeloos.'

Hoe is overall de ervaring?
'Deze exclusieve groep gasten was heel erg onder de indruk van de sfeer in de Amsterdome. Vooral de geweldige koepel en de ruime, open entree zijn overweldigend. Ondanks het relatief intieme gezelschap is de Amsterdome zeker niet te groot en hebben we een intieme setting in het auditorium weten te creëren. Heel gaaf dat ook dit mogelijk is!
Voor mij als organisator van deze avond voelde het als thuiskomen. Iedereen die werkzaam is in het Amsterdome ken ik persoonlijk wat de samenwerking een stuk eenvoudiger maakt. De gehele locatie stond tot onze beschikking en is perfect gebleken voor deze groep genodigden. Het evenement kreeg in zijn geheel een enorm hoge waardering voor setting, locatie, eten en programma inhoud.'

Amsterdome in één woord?
'Wauw!'

 

Tessy Miltenburg, Partner bij Pino Communicatie, Evenementen & Congressen te Utrecht en Den Haag organiseerde in opdracht van de Rijksoverheid de Luchtvaartdag in de splinternieuwe Amsterdome.

Wat houdt de luchtvaartdag in?
'Aan de hand van een zeer divers workshopprogramma in verschillende actuele thema's en veel ruimte voor persoonlijke gesprekken zijn ORS, de organisatie voor Bewoners rond Schiphol, het Ministerie van Infrastructuur & Waterstaat en andere belanghebbenden met elkaar in gesprek gegaan over actuele luchtvaartthema's.'

Waarom hebben jullie voor deze locatie gekozen?
'De Amsterdome is centraal gelegen in de Schiphol regio. De circulariteit van deze locatie en de overzichtelijkheid qua indeling maken deze locatie voor ons uitermate geschikt. De mooiste ruimte is de bovenzaal tegen het iconische dak. Amsterdome is groot qua capaciteit en toch voelt het geheel als een intieme ruimte waar je elkaar makkelijk kunt ontmoeten.'

Amsterdome in één woord? Of 4 :)
'Iconisch, modern, circulair & overzichtelijk.'

Zijn er ook learnings?
'Er zijn puntjes voor verbetering besproken zoals de mooie maar niet zo praktische registratiebalies. Ook de parkeercapaciteit is een uitdaging bij grote evenementen hoewel hiervoor inmiddels meerdere mogelijkheden zijn toegevoegd.'
De kop is eraf! In korte tijd hebben we in Amsterdome veel geleerd en veel beleefd. We hebben genoten van de eerste evenementen en reacties en kijken ernaar uit steeds mooie bedrijven en evenementen te hosten en faciliteren.

Wie mogen wij als volgende verwelkomen?

Neem contact op!